Máte nemovitost k prodeji? Poradíme, kdy ji nabídnout

Prodej nemovitosti je většinou několikaměsíční proces, kterému předchází dlouhé přemýšlení nad tím, kdy a za jakých podmínek nemovitost prodat. I když se nabízí odpověď, že prodávat byste měli ve chvíli, kdy to potřebujete, realitní trh prochází vzestupy i pády a je dobré si svou taktiku předem promyslet.

Novinky v realitním světě


Dobrá příprava především

Ať je důvodem prodeje získání peněz na nové bydlení, stěhování se nebo jakýkoliv jiná životní situace, je výhodné rozhodnout se ve správnou chvíli. Kdy ale nastává? Podle expertů z oblasti realit je ideální doba v průběhu celého roku, nicméně vše je podmíněno kvalitní přípravou.

Jaro přeje prodeji

Výhodnější období nicméně přece jen existuje, zejména když vás zajímá nejvyšší možná cena a na prodej nemovitosti příliš nespěcháte. Podle Českého statistického úřadu je příhodnější období zhruba ve druhém čtvrtletí, tedy v době od dubna do června. To z praxe potvrzují i realitní makléři, kteří mají s tímto obdobím dobrou zkušenost, zejména v oblasti prezentace. Výsledné fotografie či video prohlídky vypadají daleko efektivněji, když jsou pořízeny v období květu.

Stěhování během léta

I přes to, že dobře zpracované vizuální prezentace výrazně pomáhají s prodejem nemovitosti, je dobré uvažovat i v praktické rovině. Proces nákupu domu či bytu skýtá mnoho kroků, a od podepsání kupní smlouvy po nastěhování většinou uplyne několik měsíců. Pokud tedy budoucí vlastník koupí nemovitost v dubnu, nastěhování bude reálné v průběhu léta nebo na začátku podzimu, což nahrává nejen příjemnějšímu stěhování, ale i ideálnějším podmínkám pro případnou rekonstrukci.

Prodáváte chatu? Orientujte se podle sezóny

Pokud prodáváte rekreační objekt, ideální období pro prodej nemovitosti je na konci zimy, kdy se lidé vydávají více do přírody a láká je představa vlastnění chaty či chalupy. Nejhorším obdobím pro prodej chaty je zejména po ukončení zahrádkářské sezóny, a to na konci podzimu nebo během zimních měsíců.

Vsaďte na home staging či profesionální úklid

První dojem prodává. Pokud chcete zvýšit šance k prodeji, zainvestujte do úklidu, výmalby či home stagingu. I když si zkušený makléř poradí s každou situací, řádný úklid nebo nákup bytových doplňků dokáže prodeji velmi pomoci a můžete si dokonce navýšit cenu i o několik desítek tisíc - a to i přesto, že jste investovali pár stokorun.

Pokud na prodej příliš nespěcháte, je ideální zohlednit všechny faktory a prodávat v době, kdy se cena nemovitosti může dostat co nejvýš. Pokud jste v opačné situaci, je ideální svěřit prodej odborníkům, kteří dokáží nemovitost prodat v jakémkoliv období, zejména v případě zajímavé lokality a dobrého stavu.


Zpět na výpis článků